Kolesni ležaji
Izbira pravilnega tipa ležaja v želenem kolesu je zelo pomembna, saj pravilno izbrani ležaji vplivajo na kotalne lastnosti kolesa in s tem mobilnost celotne naprave ali vozička.
Ležaji morajo ustrezati različnim zahtevam, kot so primerna nosilnost, življenjska doba, okoljski vplivi, odpornost na udarce, kotalni upor idr. Le tako je zagotovljeno najbolj optimalno delovanje izbranega kolesa.
Obstajajo naslednje vrste kolesnih ležajev:
Drsni ležaj:
Drsni ležaj ima dobre kotalne lastnosti. Ta tip ležaja se uporablja v kolesih iz plastike (polipropilena in poliamida). Kolesa z drsnimi ležaji se uporabljajo zlasti pri napravah, ki so bolj statičnega značaja in premikanje potrebujejo le občasno. V normalnih pogojih so drsni ležaji brez vzdrževanja odporni na udarce in korozijo. Na voljo so iz pocinkanega in nerjavečega jekla.
- Drsni ležaj ležaj – luknja v kolesu
- Pocinkane jeklene ali nerjaveče puše
Iglični ležaj:
Iglični ležaj, znan tudi kot iglični valjčni ležaj, je sestavljen iz valjev iz pocinkanega ali nerjavečega jekla, ki so enakomerno razporejeni v kletki. Kotalni upor ležaja je pri majhnih obremenitvah razmeroma nizek. Iglični ležaj je bil uporabljen predvsem v standardnih kolesih za prevoz naprav. Ti ležaji so trpežni, močni in v veliki meri ne zahtevajo vzdrževanja. Najpogostejše so v plastičnih (PN), kovinsko-gumijastih (SM), plastično-gumijastih (PM, PG) ali poliamid-poliuretanskih kolesih.
- Iglični ležaj
- Pocinkane jeklene ali nerjaveče puše
Centralni kroglični ležaj:
Kroglični ležaj, imenovan tudi natančni kroglični ležaj, je sestavljen iz kovinskih kroglic, ki se vrtijo med zunanjim in notranjim obročem. Konstrukcija ležaja, njegovo dvojno tesnilo RS in labirintna plastika zagotavljajo odpornost na vplive iz okolja in minimalni začetni kotalni upor. Omogočajo zelo dobre kotalne lastnosti pri največji dovoljeni obremenitvi koles in večjih hitrostih. Kroglični ležaji so pravilo na področju tehnično zahtevnih naprav in močno obremenjenih koles.
- Zaprt kroglični ležaj RS
- Zaščitni plastični pokrovi
Dvojni kroglični ležaj:
Dvojni kroglični ležaji v kolesu so sestavljeni iz dveh natančnih krogličnih ležajev, med katerimi je jeklen stabilizacijski notranji obroč. Dvojni ležaji zagotavljajo zelo dobro zaščito pred stranskimi udarci. Tesnjenje ležajev RS zagotavlja odpornost na različne vplive iz okolja. Dvojni ležaji se uporabljajo na kolesih s srednjo in veliko obremenitvijo, kjer so pomembne nosilnost, stabilnost in hitrost. Ležaji v večini primerov koles (AU, AB, PU, PN) imajo tesnilo RS, v nekaterih kolesih PN lahko najdemo navadne ležaje ZZ. Dvojni ležaji zagotavljajo zelo dobre kotalne lastnosti pri največji dovoljeni obremenitvi koles in večjih hitrostih.
- Dva zatesnjena kroglična ležaja RS
- Jekleni notranji obroč
Dvojni ležaji iz nerjavečega jekla z dodatnim V-tesnilom:
Dvojni kroglični ležaji iz nerjavečega jekla v kolesu so sestavljeni iz dveh nerjavečih ležajev, med katerima je notranji stabilizacijski obroč, dva nerjaveča tesnilna obroča in zunanji obroč z V-tesnilom. Tesnjenje ležajev zagotavlja visoko odpornost na vplive iz okolja. Dvojni ležaji iz nerjavečega jekla zagotavljajo zelo dobre kotalne lastnosti, z največjo dovoljeno obremenitvijo in hitrostjo kolesa ter visoko odpornostjo na stranske udarce.
- Dva kroglična ležaja iz nerjavečega jekla
- Tesnilni obroč iz nerjavečega jekla
- Plastični tesnilni obroč
- Gumijasto V-tesnilo
- Puša
Dvojni kroglični ležaj za visoke temperature (do 300 °C)
Ležaj za visoke temperature se uporablja v kolesih, prilagojenih za delo pri temperaturah do 300 °C: WHFL (TUKAJ povezava: https://colson.si). Uporabljeno tesnilo z dvojnim ležajem zagotavlja dolgotrajno mazanje kljub težkim delovnim pogojem, za razliko od drugih koles, ki so na voljo na trgu. Dvojni ležaj kolesa zagotavlja zelo dobre kotalne lastnosti, enostavno gibanje in odpornost na stranske udarce. Kolo WHFL s tem ležajem ima dinamično nosilnost 240 kg pri hitrosti 4 km/h.
- Dva kroglična ležaja
- Dva jeklena labirintna tesnila
- Jeklena cinkana stabilizacijska puša
Dvojni konični valjčni ležaj:
Konični valjčni ležaji so sestavljeni iz obročev s koničnimi venci in valji. Zasnova tega tipa ležaja zagotavlja zmožnost zelo dobrih radialnih obremenitev, vendar z veliko višjimi vrednostmi kot kroglični ležaj. Prav tako imajo od krogličnih ležajev boljše tudi osne obremenitve. Količina prenesene obremenitve je neposredno odvisna od velikosti kota tekalne steze. Konični valjčni ležaji so ločljivi ležaji, kar močno poenostavi njihovo sestavljanje.
Če želite več podrobnejših informacij o tehničnih značilnostih ležajev v kolesih Colson nas kontaktirajte!